PanDOS - Serwis komputerowy z dojazdem w Lublinie

+48 602 131 233 | kontakt@pandos.pl

Regulamin serwisu

§1 Postanowienia ogólne

1.1. Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady świadczenia usług przez firmę PanDOS.pl (zwaną dalej „Serwisem”) w zakresie naprawy, konserwacji i diagnostyki urządzeń elektronicznych, takich jak laptopy, telefony, komputery, tablety itp.

1.2. Serwis PanDOS.pl jest prowadzony przez PANDOS PROSTA SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w 20-029 LUBLIN, UL. MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ 3 /27, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001119697, NIP 7123479274, REGON 52928656700000.

1.3. Serwis działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

1.4. Skorzystanie z usług Serwisu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.

§2 Definicje

2.1. Serwis – firma PanDOS.pl świadcząca usługi naprawy, konserwacji i diagnostyki urządzeń elektronicznych.

2.2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna korzystająca z usług Serwisu.

2.3. Urządzenie – sprzęt elektroniczny powierzony Serwisowi do naprawy, konserwacji lub diagnostyki.

2.4. Usługa – czynności wykonywane przez Serwis na rzecz Klienta, w szczególności naprawa, konserwacja lub diagnostyka Urządzenia.

2.5. Kosztorys – dokument zawierający przewidywany koszt i zakres Usługi, przedstawiony Klientowi do akceptacji.

§3 Zakres usług

3.1. Serwis świadczy usługi naprawy, konserwacji i diagnostyki urządzeń elektronicznych, w tym:

a) Naprawa sprzętu komputerowego (laptopy, komputery stacjonarne).

b) Naprawa urządzeń mobilnych (telefony, tablety).

c) Instalacja i konfiguracja oprogramowania.

d) Odzyskiwanie danych.

3.2. Serwis zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Urządzenia do naprawy w uzasadnionych przypadkach, takich jak:

  • Stwierdzenie, że naprawa Urządzenia jest technicznie niemożliwa lub ekonomicznie nieuzasadniona.
  • Brak dostępności niezbędnych części zamiennych lub specjalistycznego sprzętu do wykonania naprawy.
  • Gdy Urządzenie zostało uszkodzone w sposób uniemożliwiający bezpieczne przeprowadzenie naprawy.
  • Inne ważne przyczyny uniemożliwiające wykonanie Usługi z należytą starannością.

3.3. Serwis nie świadczy usług związanych z nielegalnym oprogramowaniem oraz działaniami niezgodnymi z obowiązującym prawem.

§4 Warunki świadczenia usług

4.1. Warunkiem rozpoczęcia świadczenia Usługi jest dostarczenie Urządzenia do Serwisu przez Klienta.

4.2. Dostarczenie Urządzenia do Serwisu oznacza akceptację przeprowadzenia diagnozy. Koszt diagnozy obejmuje czas serwisanta poświęcony na szukanie przyczyny usterki oraz cały proces logistyczny obsługi sprzętu w Serwisie.

  • a) Koszt podstawowej diagnozy wynosi 100 złotych i dotyczy standardowych usterek niewymagających zaawansowanych działań.
  • b) Koszt diagnozy wynosi 200 złotych w przypadku, gdy diagnoza wymaga dokładnych pomiarów na płycie głównej, zamówienia i przelutowania uszkodzonych elementów niezbędnych do dalszej diagnozy lub innych zaawansowanych czynności.

4.3. Koszt diagnozy jest płatny tylko w przypadku rezygnacji z naprawy przez Klienta lub stwierdzenia nieopłacalności naprawy. W przypadku akceptacji kosztorysu i zlecenia naprawy, koszt diagnozy zostanie wliczony w ogólny koszt Usługi i nie będzie dodatkowo naliczany.

4.4. Serwis zastrzega sobie prawo do weryfikacji stanu technicznego Urządzenia przed podjęciem naprawy. Po dokonaniu diagnozy Serwis przedstawi Klientowi kosztorys naprawy, uwzględniający koszt Usługi oraz ewentualne koszty części zamiennych. Kosztorys może być przedstawiony Klientowi osobiście, telefonicznie, drogą elektroniczną (e-mail, SMS) lub za pośrednictwem innych form komunikacji. Akceptacja kosztorysu przez Klienta, wyrażona w dowolnej formie umożliwiającej utrwalenie oświadczenia woli (np. pisemnie, e-mailem, SMS-em, potwierdzeniem w systemie online), jest warunkiem zawarcia umowy na naprawę.

4.5. W przypadku, gdy Klient nie zaakceptuje kosztorysu naprawy, Serwis zwróci Urządzenie Klientowi, a Klient będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty za diagnozę zgodnie z punktami 4.2 i 4.3 przed odbiorem Urządzenia.

4.6. W przypadku stwierdzenia dodatkowych usterek podczas naprawy, Serwis skontaktuje się z Klientem w celu uzyskania akceptacji na dodatkowe koszty. Naprawa dodatkowych usterek zostanie rozpoczęta dopiero po uzyskaniu zgody Klienta na pokrycie dodatkowych kosztów.

4.7. Czas realizacji Usługi jest ustalany indywidualnie i może ulec zmianie w zależności od stopnia skomplikowania naprawy, dostępności części zamiennych oraz ilości urządzeń w naprawie.

§5 Zasady korzystania z Serwisu

5.1. Klient zobowiązany jest do dostarczenia Urządzenia w stanie umożliwiającym przeprowadzenie diagnozy i naprawy.

5.2. Klient jest odpowiedzialny za wykonanie kopii zapasowej wszystkich danych znajdujących się na Urządzeniu przed przekazaniem go do Serwisu.

5.3. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych znajdujących się na Urządzeniu.

5.4. Klient zobowiązuje się do nieprzekazywania Urządzeń zawierających treści niezgodne z prawem lub naruszające prawa osób trzecich.

§6 Odbiór Urządzenia

6.1. Odbiór Urządzenia następuje w siedzibie Serwisu lub jest dostarczany przez pracownika serwisu pod adres wskazany przez Klienta. Dostarczenie Urządzenia po naprawie do Klienta jest w ramach dobrej woli i możliwości pracownika serwisu, a Klient nie może sobie rościć prawa do tej formy odbioru.

6.2. Klient zobowiązuje się do odbioru Urządzenia w terminie 7 dni od daty poinformowania Go o zakończeniu naprawy.

6.3. W przypadku nieodebrania Urządzenia w terminie, Serwis ma prawo naliczać opłatę magazynową w wysokości 5 PLN za każdy dzień zwłoki.

6.4. W przypadku gdy suma opłat za magazynowanie nieodebranego w terminie Urządzenia przekroczy jego wartość (oszacowaną na podstawie średniej ceny rynkowej), Serwis poinformuje Klienta o konieczności uregulowania należności w terminie 14 dni od daty otrzymania powiadomienia. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Serwis ma prawo podjąć działania przewidziane przez obowiązujące przepisy prawa w celu odzyskania należności, w tym sprzedaży Urządzenia.

6.5. W przypadku sprzedaży Urządzenia, uzyskane środki zostaną przeznaczone na pokrycie należności wobec Serwisu (opłaty za magazynowanie, koszty naprawy itp.), a ewentualna nadwyżka zostanie zwrócona Klientowi. Serwis zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji związanej ze sprzedażą Urządzenia i rozliczeniem należności.

6.6. Jako poinformowanie Klienta, o którym mowa w podpunkcie 6.2., rozumie się poinformowanie Klienta poprzez wiadomość e-mail lub SMS na wskazany przez Klienta adres i/lub numer telefonu. Klient, podając ww. dane kontaktowe, zobowiązuje się do dysponowania tymi środkami komunikacji w czasie trwania umowy i potwierdza, że wysłaną wiadomość uznaje się za dostarczoną.

§7 Zawarcie umowy

7.1. Przed dostarczeniem Urządzenia do Serwisu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem, w tym z kosztami diagnozy określonymi w punkcie 4.2. Dostarczenie Urządzenia do Serwisu przez Klienta oznacza akceptację postanowień Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przeprowadzenie diagnozy zgodnie z określonymi kosztami. Umowa na diagnozę Urządzenia zostaje zawarta w momencie dostarczenia Urządzenia do Serwisu.

7.2. Po dokonaniu diagnozy i przedstawieniu kosztorysu, Klient decyduje o dalszej naprawie. Umowa o naprawę zostaje zawarta w momencie akceptacji Kosztorysu przez Klienta.

7.3. Potwierdzenie przyjęcia Urządzenia do Serwisu następuje poprzez wydanie przez Serwis dokumentu potwierdzającego przyjęcie Urządzenia lub przesłanie potwierdzenia drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.

7.4. W przypadku braku akceptacji kosztorysu naprawy, umowa dotycząca naprawy nie zostaje zawarta, a Klient jest zobowiązany do pokrycia kosztów diagnozy przed odbiorem Urządzenia, zgodnie z punktami 4.2 i 4.3.

7.5. Umowa o świadczenie Usługi naprawy obowiązuje do momentu odbioru Urządzenia przez Klienta lub rozwiązania umowy zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

§8 Prawa i obowiązki Klienta

8.1. Klient ma prawo do:

a) Uzyskania rzetelnej informacji o stanie Urządzenia i kosztach naprawy.

b) Żądania dokumentacji potwierdzającej wykonanie Usługi.

c) Zgłaszania reklamacji zgodnie z procedurą opisaną w §11.

8.2. Klient zobowiązany jest do:

a) Dostarczenia Urządzenia zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.

b) Terminowego uregulowania płatności za wykonane Usługi.

c) Odbioru Urządzenia w terminie określonym w §6.

§9 Prawa i obowiązki Serwisu

9.1. Serwis zobowiązuje się do:

a) Wykonania Usługi z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi standardami technicznymi.

b) Informowania Klienta o postępie prac oraz ewentualnych zmianach w kosztach lub terminach realizacji.

c) Zachowania poufności wszelkich informacji uzyskanych od Klienta.

9.2. Serwis ma prawo do:

a) Odmowy wykonania Usługi w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu.

b) Zatrzymania Urządzenia do czasu pełnej zapłaty za wykonane Usługi.

§10 Ceny i płatności

10.1. Ceny Usług ustalane są indywidualnie na podstawie kosztorysu zaakceptowanego przez Klienta.

10.2. Płatność za Usługi następuje w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (przelew bankowy, karta płatnicza), zgodnie z ustaleniami z Klientem.

10.3. W przypadku opóźnienia w płatności, Serwis ma prawo naliczyć odsetki ustawowe za zwłokę.

10.4. Wszystkie ceny podane przez Serwis są cenami netto i nie zawierają podatku VAT, ponieważ Serwis jest zwolniony z VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

10.5. Korzystanie z usług Serwisu oznacza zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail.

§11 Gwarancja i reklamacje

11.1. Serwis udziela gwarancji indywidualnie dla każdej naprawy, lecz nie dłużej niż 6 miesięcy, licząc od daty poinformowania Klienta o gotowości Urządzenia do odbioru.

11.2. Gwarancja obejmuje wyłącznie usterki związane z wykonanymi Usługami i nie obejmuje uszkodzeń powstałych z winy Klienta lub osób trzecich.

11.3. Gwarancji nie podlegają naprawy softwarowe.

11.4. Reklamacje należy składać pisemnie w siedzibie Serwisu lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@pandos.pl.

11.5. Serwis zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

11.6. W przypadku uznania reklamacji, Serwis zobowiązuje się do nieodpłatnego usunięcia ujawnionych usterek w możliwie najkrótszym terminie.

§12 Odpowiedzialność

12.1. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych znajdujących się na Urządzeniu.

12.2. Serwis ponosi odpowiedzialność wobec Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

12.3. Serwis nie odpowiada za szkody powstałe na skutek przekazania przez Klienta Urządzenia z ukrytymi wadami lub zawierającego nielegalne oprogramowanie.

§13 Ochrona danych osobowych

13.1. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Serwis znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://pandos.pl/polityka-prywatnosci/.

§14 Postanowienia końcowe

14.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.

14.2. Ewentualne spory wynikłe na tle realizacji Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla miejsca zamieszkania klienta.

14.3. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Serwisu.

14.4. Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany poprzez opublikowanie nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Serwisu.

14.5. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia ich opublikowania i mają zastosowanie do Umów zawartych po tej dacie.